Lite trimning!

Igår blev det ett ridpass i ridhuset. Vi red i serpentiner och fokuserade en del på galoppen. I vänster varv kändes galoppen mycket bra men hans svaga sida är höger galopp. Vi galopperade runt på olika stora volter och rakställde längs fyrkantsspåret. I rakställningen vill han gärna öka farten och samlar jag ihop honom då vill han gärna bryta av så det blir det att träna mer på. Vi gjorde bakdelsvändning och fattade galopp direkt och det tyckte han var hur kul som helst. Vi växlade mellan att galoppera ett helt/halvt varv på volten innan vi gjorde halt och gjorde en ny bakdelsvändning och sedan fattning igen. Han var helt med på noterna och jag behövde bara sitta till med höften i fattningen men i höger varv fick herrn lite bråttom då han blev lite taggad några ggr och fuskade och fattade vänster istället. Men till slut satt det och då gav vi oss efter lite jogg i trav på lång tygel.

Igår shoppade jag dessutom en ny ridkacka på rean. 199 kr kostade den mot ordinarie 800 kr. Mkt bra fynd tyckte jag. Två av mina ridjackor har dragkedjan gått sönder på så det passade perfekt att jag hittade denna :)

Nya ridjackan och Izzes nya schabrak :) Pannbandet, ridbyxorna, stiglädren och Izzes benskydd är ju också hyffsat nya med. Det har blivit en del hästshopping sista tiden. Härligt med rea ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0