Ridit en annan häst!

Idag red jag Carins häst Alladin i ridhuset. Vi red ett litet dressyrpass som gentligen mest gick ut på att hitta rätt knappar på herrn. Alladin är en fd tävlingshäst i 140 hoppning som Carin har på foder och som hon tränar och tävlar dressyr på. Han är ett svenskt halvblod på 17 år, 170+ cm i mankhöjd med Landlord som pappa.
 
Det var jättekul att rida honom tyckter jag. Det är ju andra gången jag rider honom men sist red jag bara en kort stund. 
 
Lite längre och större häst än Izze kan man säga och riktigt härlig galopp. Mycket lättare att sitta ner i sadeln och jobba i galoppen än Izze men det är ju inte så konstigt iofs :)
 
Kul och lärorikt att rida andra hästar tycker jag. Man är så van med sin egna så det är nyttigt att testa andra. 
 
 
Foto: Jag
På bilden: Carin och Alladin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0