Duktiga pålle!

Idag red vi ett dressyrpass i paddocken jag och Izze. Jag lät honom värma upp på långa tyglar och låg form i skritt och trav innan jag samlade ihop honom. Superfin var han och kändes mycket lyhörd och mjuk. Jag fokuserade på att rida med sätet och vikthjälper utan någon hand alls knappt. Han bar sig kanonfint. Vi galopperade i lite friskare tempo först och samlade sedan ihop och gjorde två klockrena galoppombyten, ett i vardera varvet så det fick räcka när han gjorde det så bra. Jag avslutade med han jobba honom i lite lugnare tempo i traven för att till sist låta honom jogga ner i trav på långa tyglar i lågform. Supernöjd med honom idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0