Lite ojämn!

Idag red jag och Izze ett litet dressyrpass i ridhuset. Jag tyckte att han kändes lite ojämn i höger fram så jag slutade rida och gick in i stallet och stretchade och masserade honom. Vet inte vad han kan ha gjort förmodligen någon liten stäckning. Jag tänkte masserar honom ordentligt nu några dagar och promenerar med honom så får vi se om det släpper. Han var lite spänd i muskulaturen vid manken på höger sidan och lite i halsfästet så det kan ju vara det. Ikväll hade jag på honom linement och sen fick han ha Back on Track-ryggvärmaren på sig över natten. Det brukar mjukgöra musklerna fint om de är lite spända. Jag tänker att han kan ha slirat i leran i hagen eller ryckt till och sträckt sig. Vi får ge det några dagar så får vi se hur han rör sig.
 
Här är en bild på mig och Izze på Trossnäs -09:
 
Foto: Emma Bertilsson
Ekipage: Jag och Izze -09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0