Nöjd och blodad tand!

Idag red jag en andra dressyrlektion för Elisabeth Blegen med Izze. Jag red i den nya sadeln som jag har bestämt mig för att köpa. Riktigt skön är den och den hjälper mig att sitta rätt.
Elisabeth tyckte att jag hade gjort stora framsteg sedan sist så det kändes jättekul! 
Jag ska fortsätta träna som jag har gjort tyckte hon och fortsätta tänka på att rida som att jag vore kungen på ridbanan. Alltså sträcka upp och fram bröstet och upp med hakan bl a.
Izze är en riktig guldklimp som är riktigt känslig och lyhörd som man kan rida med små hjälper, sa hon. Det var kanonkul att höra att även hon tycker att han är fin! :) 
Nu har jag fått blodad tand för att träna lite mer seriöst med dressyren. Jag är ju annars egentligen mest intresserad av hoppning och fart och fläkt men det skadar ju inte att variera sig :) 
Dressyren är ju grunden till allt så det är ju bra att ha koll på den :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0