Sadelprovare!

Idag var sadelprovaren ute för att kolla på Izzes allroundsadel. Den har ju dragit sig snett när jag rider så jag har inte ridit i den på ett tag utan bokade tid med sadelprovaren för att se vad hon hade att säga om sadeln. Jag ville veta om det gick att stoppa om den så att den ligger bra igen.
 
Hon tyckte att den låg an bra på hans rygg men hon såg precis det som jag sa att den drar sig till höger. Den har nämligen blivit plattare på höger sida. Hon trodde absolut att den skulle ligga bra på honom efter en omstoppning, vilket kändes kanonskönt!
 
Tanken är att jag ska ha den sadeln vid hoppning då jag inte vill hoppa i min dressyrsadel. Jag har bytt klossar på allroundsadeln så att den ska vara mer mot hopp. Håller tummarna nu får att det blir bra när jag får tillbaka sadeln och kan testa att rida i den igen och se om den ligger bättre :)
 
Idag fick Izze en vilodag men vi gick ändå en liten promenad samt att jag satte i brodden. Jag passade också på att smörja lite av han grejer, tog hem saker som ska tvättas samt städade lite i hyllan.
 
Jag fick Izzes nya dressyrschabrak med posten idag och det var lika snyggt i verkligheten som på bild. Nu håller jag bara tummarna för att passsformen är lika bra när jag väl rider med det.
 
Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0