Testat ytterligare en ny sadel!

Igår red jag och Izze ett dressyrpass i ridhuset. Jag fick låna en dressyrsadel av en tjej i stallet. Det var en Globus Crincle som jag tyckte låg riktigt bra på Izze. Den är gjort för att passa överbyggda hästar vilket passar Izze mkt bra då hans rumpa är högre än manken. 
Jag kände att jag fick mkt bättre sits i den här sadeln och den var riktigt skön att sitta i. Izze verkade trivas i den och gick kanonfint! Jag var riktigt nöjd igår efter ridpasset. Jag märker ju direkt att det är min sits det hänger på om han går bra. Så fort som jag sitter rätt så går han superfint och gör det jag ber honom om. Han är så duktig min fina pålle! :)
Nu måste jag kolla runt lite efter en sådan sadel till ett rimligt pris. Ny kostar den 12000 kr men man kan få den begagnad för runt 7000 kr. Jag ska förmodligen ha en 32 i bomvidd och 17,5 tum i sätet. Denna var 34 i bomvidd och var en aning för vid. 
Håller tummarna att någon har en sådan sadel på lager som de vill sälja till ett bra pris :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0