Hoppträning!

Idag var det dax för hoppträning igen och vi hoppade bl a bana. Vi värmde upp med att hoppa de olika linjerna och hoppade sedan hela banan ett par gånger.
Izze var pigg som bara den och tyckte det var superkul! :) Han kändes superfin och mjuk redan från start och det kändes att han var så där härligt lösgjord sen vårat lilla ridpass igår. Kändes skönt!
 
Jag fick vara noga med att tänka lugnt och ta tillbaka mellan hindren. Han kändes kanonfin över hindren och taxerade fint emot. Han skyggade nere vid läktaren och det var svårt att få ut honom ordentligt i hörnet där, hoppa hindert där och att sedan inte gasa ur hörnet för mkt.
 
Han var jätteduktig med att byta galopp i svängarna själv och var helt med på noterna. Det var lite lättare idag att få hejd på herrn än vad det har varit, så jag tror att det var bra att trimma lite lagom dagen innan för att ha kvar lydnaden.
 
En superkul träning och jag känner mig mycket nöjd med min fina pålle! :)
 
En skiss över den avslutande banan:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0