Ökad trav och klippning!

Igår red jag ett dressyrpass på Izze. Han kändes kanonfin! Vi gjorde Kyras fyrkant som uppvärmning i skritt och sedan gjorde vi skänkelvikningar i skritt och trav. Vi gjorde också några långsidor flytta in bogen. Vi avslutade med ökad trav snett igenom och han låg kvar kanonfint i form. Duktiga pålle! Öka är ju hans favoritgrej men att han låg kvar i form var ju fantastiskt! Vi gjorde också några övergångar i galopp och vi fick några bra långsidor utan att balla ur och flyta iväg i snabbare galopp. Det känns som att han är mkt starkare och smidigare nu.
Efter ridpasset rakade jag Izzes ben och rakade håret som växt ut från förra rakningen. Jag hann inte klart igår så jag  rakade klart idag. 
Idag blev det longering en stund med övergångar i trav och galopp. Han lyssnar verkligen super bra på rösten och saktar direkt av och sätter i gång på kommando. Han busade till det lite och bockade lite i galoppen också. Mkt nöjd herre! Jag tror han tyckte det var riktigt skönt att bli av med de där lurviga benen :)

Före och efter klippningen

Kommentarer
Postat av: Bettan

Bravo :-) fortsätt jobba på i den riktningen, du kommer få en ny häst när han blir ännu starkare!!! Ser fram emot att se era framsteg på fredag!! Kämpa på nu!!!

2014-02-08 @ 19:29:16
URL: http://www.em-dressyr.se
Postat av: Bettan

Bravo :-) fortsätt jobba på i den riktningen, du kommer få en ny häst när han blir ännu starkare!!! Ser fram emot att se era framsteg på fredag!! Kämpa på nu!!!

Svar: Det ska jag :) hoppträning imorgon sen blir det mer finslipning av dressyren :)
Sofia Spännar

2014-02-08 @ 19:29:44
URL: http://www.em-dressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0