Lite lek!

Igår longerade jag Izze en liten stund i skritt, trav och galopp över en bom på volten. Vi tränade också några övergångar mellan skritt och trav samt trav och galopp. Han lyssnade kanonfint och gjorde lydiga övergångar. 
När han var lite uppvärmd så släppte jag honom lös och jag gick i snirkliga mönster och han följde efter mig. Jag sprang och han sprang efter mig och vi sprang över bommen och i serpentiner. 
Vi gjorde också sidepass överbommen från båda håll. Jag behövde knappt röra honom för att han skulle flytta sig i sidled över bommen. Jag ledde huvudet åt sidan och gungade lite med longerlinan i andra för att styra bakdelen och han flyttade fint undan.
Vi tränade också på att han ska komma till mig när jag ställt honom någonstans. Jag vänder mig snett i från honom och tittar neråt med huvudet och sänker axlarna, då kommer han gående och ställer sig bredvid mig. Älskade pålle! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0