Dressyrlektion!

Idag red vi dressyrlektion för Elisabeth. Vi fick en riktigt fin känsla idag. Vi tränade på bogen in och 8 meters volter längs långsidan. 
När jag satt helt stilla och hade korrekt handställning så gick han så fint. Han gjorde övningen superfint, han har aldrig gjort öppna så fint som idag. Det var en riktigt härlig upplevelse :) 
Duktiga snälla pålle som kämpar på och försöker göra det jag ber om. Idag ramlade poletten ner riktigt då han märkte att han kunde stega på även i öppna. Kändes kanonkul! 
Nu ska jag verkligen hålla fokus på mina händer när jag rider. De ska banne mig vara jämna med tummen som högsta punkt från och med nu :) Det ska helt klart nötas in nu och inget fuskande, haha.
Efter lektionen sladdades ridhuset och vi byggde morgondagens Pay & Jumpbana. Det ska bli kanonkul imorgon! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0