Pay & jump!

Idag hade vi anordnat Pay & jump i vårt ridhus. Jag var banbyggare och hade komponerat ihop banan. Idag var jag med inne på banan och hjälpte till att höja hindren mellan de olika hinderhöjderna. Jag hade gjort en enkel bana med avstånd mellan hindren som skulle passa alla storlekar på hästar utan större problem. Jag blandade bommar, plank och grindar i rättuppstående och oxrar. Många ryttare red felfritt och var kanonduktiga och det var kul att se :)
Här var banskissen för idag:
 
 
När Pay & jumpen var färdig passade jag och Ewa på att hoppa våra pållar på banan. Jag och Izze värmde upp med några spång och någon annan linje än vad som var på banan på Pay & jumpen. Vi red från hinder 4 till hinder 2 samt dogleg mellan hinder 3 och direkt till hinder 4. Vi avslutade vi med att rida banan från Pay & jumpen som avslutning. Izze tyckte det var hur kul som helst och var duktig. 
 
Gulliga Viktoria var med och knäppte några kort och hjälpte till att fixa hinderhöjden åt oss. 
 
 
 
Vi passade också på att inviga det nya schabraket :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0