Älgflugor!

Idag tog vi oss en lugnare ridtur i skogen. Det var en härlig tur men tyvärr var älgflugorna riktigt jobbiga. Jag låg baklänges på Izzes rygg och viftade bort de äckliga djuren. 
Testade hoppsadeln med det bredare koppjärnet, nya sadelgjorden och nya schabraket. Jag tyckte att det låg mer still och la sig bättre. Izze verkade nöjd och surade inte när jag skulle sadla. Men och andra sidan gör han det bara ibland annars. Jag får testa några fler gånger för att se vad jag tycker. Det känns som att bakvalvet behöver komma upp lite till så jag ska prova med min back-riser också får vi se. Tråkigt med sadlar som inte ligger helt hundra. 
Hästarna har fått grus vid grinöppningarna så det inte ska bli så lerigt sen i höst/vinter.
Nya schrabraket



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0