Hoppträning!

Idag var det hoppträning för Fredrik. Vi tränade en hel del olika linjer bla trekombination och hoppa på båge. Izze köndes kanonfin och var taggad :) Ett stopp på grund av att piloten inte riktigt red ordentligt genom en sväng men annars hoppade han alla hindren kanonfint! Han tog i ordentligt på de två kryssen snettigenom då de var höjda till max ute i ändarna. Jädrar vad han hoppar med ryggen i de lägena så det gäller att hålla uppe blicken i landningen :)
Det märks att Izze är starkare i galoppen genom kurvorna nu, det gör det mkt lättare att svänga och samla galoppen och samtidigt behålla rytmen.
Vi fick beröm av Fredrik som tyckte mig sits hade blivit mkt bättre. Jag sitter mer upprätt och har en bättre skänkelläge. Det gör att jag inverkar bättre och kan reglera galoppen lättare. Det var kul att höra! Han sa också att det inte är något fel på Izzes power och skrattade lite :) Det är tryck i herrn!
Jag är supernöjd med dagens träning. Det kändes kanon. Lite fort gick det på slutet då jag var lite dålig på att hålla oss samman i slutet på den långa banan som vi avslutade med men totalt sätt jättenöjd! Jag älskar min pålle!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0