Första Pay & Riden!

Idag gjorde jag och Izze våran första Pay & ride i dressyr tillsammans. Vi red det nya LB:2 för 2015 och Leena Lundin var domare. 
Izze kändes lugn och lydig men vi fick inte riktigt till formen idag. Ställningen i svängarna fick vi inte heller riktigt till men jag är supernöjd ändå. 
Han var nöjd och glad och inte spänd så det var bra.
Vi fick högst poäng på inridning i arbetstrav, övergång till mellanskritt, fri skritt, vända rätt upp, arbetstrav halt hälsning samt på min sits. Det kändes kul! 
Izzes gjorde alla moment lydigt där vi skulle men som sakt så skulle vi fått igenom formen i hörnen och vändningar samt att ha honom mer inom ramen.
Så nu är det bara att träna vidare på det för att få det att sitta bättre. 
Jag skulle självklart med facit i hand ha ridit fram lite bättre och fått igenom ställningen och en bättre form men det är lätt att vara efterklok.
Vi fick 50,8% och det redultatet räknas som godkänt på tävling så det får vi vara nöjda med.
Det var kul och jag känner mig nöjd med vår insats. Det viktigaste för oss är att det är kul och det var det :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0