Dagens hästfotografering!

Jag och Emma fotade hästarna idag när de galopperade lösa. Vi började med att longera dem på ridbanan för att de skulle bli lite uppvärmda. Vi gick sedan till sommarhagen och började med att släppa Izze. Vi tog med hö till Pondus så han kunde stå i den lilla inhängnaden vid utgången av hagen och äta så länge.

Jag promenerade iväg med Izze en bit i hagen och släppte honom. Han var inte sen att tvärvända och galoppera ner till ingången igen där Emma satt med kameran. Jag gick upp i hagen igen ett par ggr och släppte honom. Han var helt med på noterna varje gång och gjorde rivstarter i galopp.

Det var inte lätt för Emma att hinna med att ta några bilder på de få sekunder det tog innan han var nere vid grinden igen. Han är snabb det där djuret! ;) Izze tyckte detta var riktigt kul. Varje gång när han kom ner till grinden ställde han sig och åt av Pondus hö.

När vi var klara med Izze så var det Pondus tur. Han var inte lika road av att galoppera själv i hagen utan jag fick springa och jaga honom för att han skulle galoppera. Efter en stund kom han igång och busade runt lite och fick lite mer fart. Lille sötkorven! :D

Ska bli spännande att se hur bilderna blev! :)

Här är en bild som jag tog med mobilen när Izze stannat för att äta hö.


Kommentarer
Postat av: G I L R A E N

Sötbollar små. :)

2009-12-20 @ 23:16:23
URL: http://gilraen.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0