Kroppsideal!

Jag har tänkt ett tag att jag ska skriva ett inlägg om detta. Jag har inte skrivit så mycket om mina åsikter i bloggen men det kan ju vara en trevlig variation tänkte jag. :)

Jag läste nyss en blogg av en fotograf som beskrev hur denne jobbade med modellfotograferingar. Intressant läsning i allra högsta grad, alltid kul att se hur andra jobbar.

Det jag reagerade på var att hon skrev att hälften av alla gånger hon bokat en modell hos en argentur så blir modellen sjuk.

Nu ifrågasätter jag just hur dessa modeller ser ut! Smala långa ben utan någon tillstymmelse till muskler eller fett på kroppen.

Vem tycker egentligen att dessa skelett är snygga? Jag har inte hört en enda som tyckt att dessa modeller är fina, men uppenbarligen så måste ju dessa människor finnas då modellindustrin ser ut som den gör. De ser sjuka ut i mina ögon och här har vi beviset på att de just är det också, om de uteblir hälften av alla gånger från plåtningar pga sjukdom. Har man för lite fett på kroppen så blir man lättare sjuk det är fakta.

De flesta vet att om man har för mycket fett på kroppen så är det farligt, men struntar folk i att det är minst lika farligt om inte ännu farligare att ha för lite fett på kroppen?

Mår dessa modeller bra av att vara så här smala psykist och fysiskt? Tycker folk som ser dessa modeller på bild att de är fina och vill köpa kläder som passar på skelett? Är det såhär vi vill att ungdomar ska vilja se ut?

När ska modellerna börja avspegla friska människor som mår bra och som männsikor i vårt samhälle kan känna igen sig i?

Det måste ju ändå vara det som är meningen med bl a reklammodeller och klädmodeller, att man ska se hur snygga kläderna är på de människor som faktiskt ska ha dem på sig?

Vad tycker ni? Är dessa pinnsmala modeller snygga? Tycker ni att det är ett sunt ideal samhället har idag?

Det skulle vara intressant att höra vad ni tycker, så kommentera gärna! :)

Ps. detta är mina åsikter och jag har full förståelse för att andra tycker annorlunda, jag dömmer ingen. Det är intresant att höra andras åsikter om detta. ds


Bilden här jag lånat
här!

För er som läste inlägget från länken här under bilden ovan, kan jag säga att jag håller med henne om årets upplaga av Victoria Secret show. Modellerna var på tok för smala!


Kommentarer
Postat av: natasha

Usch

2010-03-16 @ 14:37:45
URL: http://ndiamond.blogg.se/
Postat av: djustd

Hej! Jag ska börja med "veckans blogg" på min, om du skulle vilja vara med är det bara att gå in här: http://djustd.blogg.se/2010/march/veckans-blogg.html

och skriva en kort kommentar om din blogg.

Kram! D.

2010-03-16 @ 15:45:49
URL: http://djustd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0