Ridit lektion!

Idag red jag och Izze och Ellinor och Chanell lektion för Ewa igen och det gick superbra! Jag red barbacka idag med då jag tycker jag kommer åt honom mer då och att jag kan rida med mer små medel än i min hoppsadel.

Izze var jättefin och lösgjord redan från början idag och blev ännu mer mjuk och fin efterhand. Vi tränade på samma saker som lektionen i förrgår och idag satt det som ett smäck kan man säga :)

Jag red honom i en ganska djup form och höll nästan inget i handen och flyttade honom med hjälp av små vikthjälper och skänkel. Väldigt lyhörd var han!

Idag så satt tillslut ryggningarna riktigt fint och poletten har verkligen ramlat ner vad det är han ska göra.

Ska rida lektion för Ewa igen nu på tisdag men då ska jag rida Chanell, Ellinors häst istället. Blir säkert en sväng på Izze med efter det.


Chanell                                                                                  Foto: Emma Bertilsson

Jag älskar den här bilden på Chanell. Motljsuet och att hon är så otroligt söt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0