Ridlektion!

Idag har jag varit i stallet hela dagen. Jag har mockat 10 boxar, fixat vatten till alla boxar +hagar och en massa annat.

Jag red även lektion för Ewa på Chanell vilket var väldigt kul! Det gick mycket bättre än förra gången jag red henne och jag kände att jag kom åt henne på rätt sätt. Hon är väldigt lyhörd och lättriden när man gör på rätt sätt men hon kan vara ganska bänglig och försöka smita undan så länge jag inte gör det.

Jag ska rida lektion för Ewa igen på torsdag.  Då ska jag rida med helskodda ridbyxor då jag kände idag att mina termoridbyxor är så hala. Jag red utan stigbyglar då jag inte gillar att rida med dressyrläder. Jag är så van att alltid rida i mina korta hoppläder så jag rider hellre utan stigbyglar helt då istället.

Chanell är mycket välriden i grunden och när man får henne att jobba på rätt sätt så är hon som en dröm att rida. Hon får ett grymt steg och är jättemjuk och fin och man kan verkligen bara åka häst med mycket små hjälper.

Det är riktigt kul när man får till det där. Hon försöker med lite trix för att komma undan men när man fått igenom henne så är hon så himla fin.

Red inte Izze idag men longerade honom i skritt på en sk. solros. Kavalettibommar på en volt så han får lyfta fötterna och jobba med ryggen. De får väldigt fina rumpmuskler också av denna övning. Ewa gör den nästan varje dag med sina hästar och har märkt av ett mycket bra resultat i hästarnas muskulatur. Det räcker med 5 varv i varje varv då det är ganska jobbigt för hästarna.


Izze sommaren 2005

Några av er läsare som gillar eller håller på med hästar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0