Träning för ny tränare!

Idag red jag lektion på Izze för en ny tränare. Per heter han och är en westerntränare. Han vet verkligen vad han håller på med! En riktig hästkännare. Izze gick superbra och jag var verkligen supernöjd. Han jobbade i jättefin form och blev verkligen lösgjord.

Han sa att Izze verkligen gör allt för att göra mig till lags och kämpar på och gjorde sitt bästa hela tiden, och det är precis vad jag själv alltis har upplevt. :)

Nu ska vi träna vidare hemma och så blir det fler lektioner längre fram. Per kommer till Karlstad ungefär en gång i månaden så det är lite lagom så man hinner träna lite själv emellan. Även om jag inte är en westernryttare så hade jag stor nytta av lektionen och synen på hur hästen ska jobba stämmer så bra med hur hästar fungerar naturligt. Så allt kändes så logiskt och Izze fattade snabbt vad han skulle göra.


Foto: Emma Bertilsson
Häst: Hagas Izz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0