Foto och hoppning!

Idag fotade jag Lucky, Kattas häst. Både bilder i rörelse och uppställd. Jag tyckte det blev ett gäng bilder som vart bra.

Efter plåtningen blev det hoppning på ridbanan med Izze och Katta var med på sin andra häst Mickan. Det var första gången Mickan hoppade med ryttare på ryggen och det gick kanonbra! Innan vi började hoppa skulle de träna på galopp. Det gick ganska fort i traven innan hon ville galoppera och Izze blev helt till sig. Han sprang med höga knän och blåste upp sig och krökte på nacken. Min svarta hingst! :D

Man kan inte tro att herrn är 22 år när han gör så där, han showar och springer med svävande steg. När hon sedan stannade i närheten så skulle han fram till henne och det kändes precis som han tänkte att han skulle betäcka henne. Busherre, jag vet inte riktigt vad som flög i honom.

Jag hade lagt ut två bommar på marken med 12 m mellanrum som jag tänkte träna på att korta och länga galoppen emellan. Jag hade tänkt mig 3 o 4 galoppsprång emellan men det gick inte då han var skitladdad och skulle hoppa över bommarna, så vi red på 2 o 3 galoppsprång istället.

Vi hoppade även studs och ett litet räcke, mest lite gymnastikhoppning blev det. Han älskar att hoppa och när man galopperar runt på ridbanan så laddar han mot allt som kommer i hans synvinkel. :)

Får ta och hoppa igen nästa helg tänkte jag, om det inte frusit i marken tills dess.

Här är några bilder från idag:







Foto: Jag
Häst: Lucky 26 år

Kommentarer
Postat av: D A H L È N

härliga bilder, du börjar bli bra med kameran! :)

2010-10-28 @ 11:10:37
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0