Torsdag!

Dagen har som vanligt gått i ett. Skönt att det är fredag imorgon. Var och red Izze efter jobbet. Idag blev det dressyr på ridbanan. Han kändes mjuk och fin och laddad :) Massage, laserbehandling, glukosamin, bra lösgörande dressyrövningar, solrosträning, träning för mkt bra tränare mm har faktiskt gett bra resultat på kort tid tycker jag.

Just nu känns han mjukare, mer lösgjord och avslappnad än vad han någonsin har känts att rida. Det känns kul då han ändå är 22 år nu och jag har ridit på honom i 9 år. Kul att det känns som att man lär sig nya saker hela tiden och utvecklas :)

I morgon planerar jag att rida ut och min plan är att hoppa på ridbanan på lördag. Väldigt sugen på att hoppa nu känner jag.

Ikväll ryckte jag loss några hår från han man som jag nu äntligen skall skicka in på analys för att kolla om han har någon mineralbrist. Har aldrig gjort det tidigare på någon häst så det ska bli spännande att se vad det ger för utslag.

Någon av er som gjort håranalys på någon häst någon gång?

Här är lite fler bilder på Frida och Sigge:








Foto: Jag


Kommentarer
Postat av: Baso

Fina bilder! :) Skönt att det inte är samma gamla likadana många har utan att dina bilder känns förnyande.

2010-10-01 @ 09:33:22
URL: http://baso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0