Hoppning!

Igår hoppade jag och Izze tillsammans med Caritha och Diana. Hindren var små och vi koncentrerade oss på lydnad.

Vi red över travbommar och travhoppade kryss. Travbommar, fatta galopp och hoppa kryss. Hoppa kryss åt andra hållet i galopp sakta av till trav och över travbommar. Izze var helt med på noterna och var mkt lydig :)

Vi hoppade en linje med två koppelräck och skulle varierade galoppsprången mellan hindren. Vi hade 16 m mellan och hur jag än gjorde så lyckades Izze ta det på 4 galoppsprång. När jag tog tillbaka honom så hoppade han större över hindren. Något vi helt enkelt får träna på :)

Vi hoppade också stuts och sedan satte vi ihop en liten bana där vi varvade trav och galopp. Mycket nyttig övning och Izze kändes mycket mjuk, fin och lydig.

Jag hade med mig kameran och tog lite bilder när Caritha gjorde samma övning med Hanna.


Caritha och Hanna hoppar studsen


Travbommarna

Ena hindret i vår linje med olika antal galoppsprång mellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0