Markarbete!

Igår red jag Izze på ridbanan och vi körde lite markarbete över bommar och ett litet hinder. Bommar och hinder gör susen för att han ska bli kalas fin i sidorna och slappna av och bli hur mjuk och fin som helst.

Vi red slalom mellan koner och böjde igenom sidorna ordentligt i svängarna och han flöt med fint i båda sidor. Duktiga pålle! :)

Lite distraherande är alltid de två tjurar som går i hagen bredvid paddocken. Izze är väldigt nyfiken på dem då han tycker de beteer sig konstigt då de stångas och rider på varandra. Vi har hälsat på dem hundra gången och han är inte rädd för dem, han vill bara nyfiket kolla vad de håller på med :)

Nu ska jag strax åka ut till stallet och möta upp med Katta och Ella. Vi ska rida ut en tur tillsammans :)

Nu väntar jag på att löven ska bli gula på träden så jag kan ta lite fina höstbilder på Izze. Denna är från förra hösten:

Foto: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0