Ett salutogent förhållningssätt!

Att ha ett salutogent förhållningssätt är något jag försöker jobba och tänka efter varje dag. Det handlar i snabba drag om positivt tänkande och att se det som är bra i saker som händer och att utgå från det som är friskt och stärker hälsan.

Detta kanske låter mycket flummigt men jag tror att var och ens inställning till saker och ting påverkar så mycket hur vi mår.

Nu så här i vintertid när det är mörkt och kallt och man kan känna sig trött och orkeslös, så känner jag att det är extra viktigt att tänka på hur man tänker om saker och ting.

Det är så himla lätt att dras med av gnällspikar, negativa personer och saker. Jag försöker tänka på att inte låta mig dras med av dessa.

Ett leende och lite positivitet smittar också av sig fort och det blir mycket roligare för alla inklusive mig själv.

Nu låter det säkert som att jag själv tycker att jag alltid är positiv men det är jag ju självklart inte, men jag försöker att bli/vara mer positiv då jag känner att jag mår så mkt bättre av det! :)

Någon av er som försöker tänka som mig?


Foto: Niclas Prytz
Makeup: Kristin Lundberg
Modell: Jag


Kommentarer
Postat av: FotografOliviaOlsson

Bor du i hälsingland?

2011-01-28 @ 19:34:12
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0