Ridlektion!

Idag blev det helt spontant en ridlektion för en westerntränare. När jag kom till stallet frågade de om jag ville vara med så jag tänkte, varför inte? :)

Vi red för en tränare som heter Rolf Carlsson som verkade mycket duktig. Jag lärde mig ett par grejer som var mycket bra för min ridning. Bl a att jag ska jobba med sidförande skänkel samtidigt som den diagonala handen vid skänkelvikningar. En viktig detalj som jag inte tänkt på. Jag har mest fokuserat på att den diaginala handen skall hålla tempot och inte när jag ska krama på den.

Den lilla detaljen gjorde ju underverk för skänkelvikningarna. Dock vill inte Izze helt sätta under sig det vänstra bakbenet i skänkelvikningarna riktigt, men nu vet jag hur jag ska jobba vidare med det :)

Övningarna vi gjorde idag var mycket bra då Izze blev väldigt mjuk och fin i sidorna. Vi gjorde övningar när vi ställde och böjde både i och mot färdriktningen samt skänkelvikningar. Izze kändes mycket lugn, avslappnad och lydig.

Vi körde dock lite galopp på slutet och Izze taggade igång en del. En ponny red upp på en volt precis bredvid Izze och då började han busa och sparkade efter ponnyn, dock bara på bus och inte i närheten av att träffa men jag vet inte om tjejen på ponnyn tyckte det var så kul ;)

Izze och jag ska träna mer på att vara lugn i galoppen samt korsa bakdelen, tänkte jag.

Det var några tjejer där och fotograferade så vi får se om vi ev. fastnade på någon bild :)

Jag hittade denna bild på datorn, jag tycker den är lite rolig. Jag hade ingen aning om att Emma tog denna bild just då. Den är tagen på sommarbetet för ett par år sedan.


Foto: Emma Bertilsson
På bilden: Jag, Izze, Shiley, Amber och Sigge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0