Tömköring!

Idag tömkörde jag Izze i ridhuset. Jag fick låna en specialgrimma av Ewa som ha en extra rem över nosen så det blir som en mkt mild hackmore. Izze gick kanonbra på den och jobbade kanonfint! :)

Vi tömkörde i trav över 5 st förhöjda kavalettibommar och Izze dansade över dem som en smidig katt. Fina duktiga pålle! :)

Han är mkt lyhörd och snäll att tömköra. Jag är ju inte direkt mästaren men han gör snällt det han tror att jag vill. Vi gjorde även skänkelvikningar, ryggningar, korsa frambenen, korsa bakbenen mm.

Trevligt att se hur hästen rör sig från marken tycker jag, samt att variera träningen med att tömköra ibland. Det är ju stärkande för deras rygg om de jobbar rätt samt mycket mjukgörande då man kommer åt dem så bra.


Foto: Emma Bertilsson
Häst och ryttare: Jag och Izze <3

Kommentarer
Postat av: Madde

vilken härlig bild:D

2012-04-11 @ 09:11:03
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0