Dagens hoppträning!

Idag var jag och Izze med på en hoppträning för Stefan Spak. Vi var tre stycken i gruppen, vilket kändes väldigt lagom idag när det var -7 grader och man inte vill vara stilla för länge så man blir kall.
 
Vi började med att rida över bommar som uppvärmning och sedan hoppade några olika linjer samt avslutade med en liten bana. 
 
Izze var taggad till tusen och tyckte det var superskoj! Lite väl taggad i början men taggade ner en aning då hindren höjdes. Vi hoppade en liten bana idag på 1 m och herrn bjöd superfint på alla hinder.
 
Jag behöver bl a träna på att inte höja min hand då han blir het utan istället bromsa herrn genom att luta mig bakåt och ta med mig handen bakåt.
 
Stefan var imponerad över att Izze var så fin, pigg och fräsch för sin ålder samt att han har sådan koll på benen och hoppade så fint. Det var superkul att höra! :)
 
Han frågade om vi inte hade tävlat någon gång och jag sa att vi bara hade hoppat småtävlingar och träningstävlingar. Han tyckte absolut att vi skulle hopptävla upp till 1 m banhoppning samt terräng, då jag berättade att vi hoppat det lite. 
 
Han tyckte det då Izze tyckte att det var så kul att hoppa och gjorde det bra. Vi får väl se om vi kan vara med på någon liten fistävling, det vore lite kul! :)
 
Nu ikväll har jag känt mig hög av glädje då min häst är så go och ställer upp till hundra procent trots att ryttaren inte är en stilryttare ;) Stefan sa att hästen inte blir störd av det och att vi löser hindren ändå men att det kunde ju se vackrare ut. Han sa att han såg att jag hade en jädra vilja och att det är bra. Han tyckte Izze verkade helt orädd på hinder och det är ju bra. Det har han inte alltid varit kan jag säga :)
 
Nu är jag superladdad att vara med och hoppa igen nästa gång han kommer till vårt ridhus.
 
Här är en liten skiss från hur hindren var idag:
 
 
Foto: Jag
Häst: Izze <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0