Vintercupen!

Idag var jag och Izze med på första deltävlingen av Vintercupen. Vi red orientering till häst och skulle hitta olika bokstäver på olika kontroller. Den vägen vi tog mellan kontrollerna var 16 km enligt Runkeepern. Vi travade nästan hela vägen i ett tempo som varierade mellan 14 km/h och 18km/h. Ewa och Ghadir som jag red med galopperande en del också men Izze föredrar att trava när det går i den hastigheten. Han tog några galoppsprång upp för en backe men annars valde han trav.
Izze blev lite het då ett varmblod passerade honom och Ghadir i täten så jag och Ewa valde att släppa de andra före för att kunna rida i lugn och ro utan hets vilket var vårt mål med ritten.
Vi hade en mycket trevlig tur och var ute i 1 h 50 min, vi hade sagt att vi skulle rida på snittiden 10 km/h men det blev lite långsammare. Banan var snöig med tösnö hela vägen och så fort vi stannade för att kolla kartan så blev det klampar men som tur var lossnade de direkt när vi började trava igen :)
Efter målgång blev det korvgrillning och fika.
Izze kändes inte trött alls efteråt vilket kändes skönt. Han var dessutom supersnäll att lasta. Det är han iofs alltid när Ewa står bakom honom och jag går före :)

Ghadir, Enar och Izze vid korvgrillningen.

Gott med hö och mysigt med brasan tyckte grabbarna grus.

Efter ritten

Nöjd kille efter målgång.

På väg hem

Gött att vara hemma i hagen igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0