Den vackraste!

Idag red jag och Izze ut med Katta o Mickan. Det blev en tur i skogen upp på berget. Izze var lugn och fin till en början men på vägen hem när vi skulle trava fick Izze busspel och skulle galoppera. Mickan råkade ju lägga sig snett bakom och han trodde hon utmanade honom i en tävling ;)

I samma ögonblick som jag vände mig om och sa till Katta att det var varning för en kospark från Izzes sida, så kom det en spark. Han ville ju bara tala om för Mickan att det var han som skulle gå först ;)

Lite busigt resten av turen på vägen hem blev det allt men det är kul att det är lite drag i kusen.

Väl hemma i stallet fick han akupunktur av Agneta. Ska bli kul att känna hur han känns imorgon. Vi är ett gäng tjejer som ska ta våra hästar i transporten och åka och rida i Storfors. Vi tänkte bara skritta vilket är mycket bra konditionsträning för hästarna samt det får dem lugna och de bygger bra muskler.

Håller tummarna för lika fint väder som det var idag! :)

Några bilder jag tog idag när jag hämtade honom i hagen:





Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0