Hoppträning!

Igår red jag och Izze hopplektion för Eva Rudehov. Det var superkul och vi tränade lydnad och att de ska svara framåt. Inga problem för mig och Izze att han inte svarar framåt, snarare tvärtom. Vi hoppade på små hinder och fokuserade på sits, vägar och tempo. Izze var mkt taggad till en början men när jag red ordentligt så gick han jättefint :) Eva sa att han väldigt gärna vill göra som jag vill men han jag måste vara tydligare. I vanlig ordning så ska jag sträcka på mig och luta mig bakåt. Standard! ;) jag ska också ta tag i honom mer när han blir för het och ska dra iväg.
Vi var fem stycken i gruppen och kommer träna igen nästa onsdag. Superkul att komma igång och träna mer regelbundet för en hopptränare :)
Jag snodde Linneas bild från fb på oss efter passet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0