Hjälmfilmen från 90 cm!

Här är filmen från första rundan på 90 cm. Vägran på hinder nr 3 då vi kom fel på fel avstånd på hindret då jag red en för rak väg mot hindret. Jag skulle ha ridit linjen på en bättre båge så jag kunde ha rakriktat tidigare och haft ett starkare stöd med benen. Jag som ryttare får ta på mig det stoppet. Andra anridningen var bågen bättre men jag skulle ha haft mer ben och mer tryck mot hindret.
Stoppet på hinder nr 7 var det jag igen som red med för dåligt med ben. Jag var dum att tro att han skulle hoppa det med en vanlig anridning men bomen var under grinden vilket jag inte tror att han gillade, han är van att bommen är över den grinden i vanliga fall, så självklart skulle jag varit mer beredd och haft en starkare ridning mot hindret.
 
Jag känner mig nöjd ändå med gårdagens hoppning, nu har vi massor att träna vidare på :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0