Nack-kontroll!

Idag svängde jag förbi stallet en sväng för att säga hej till Ella. Equiterrapeuten Hanna som masserat och fixat med Izze en gång för ett tag sedan var där och behandlade en annan häst i stallet. Jag passade på att fråga om hon hade någon tid till Izze snart. Jag har märkt att han är lite spänd i nacken senaste veckan och jag ville för säkerhets skull kolla så han inte gjort sig något.
 
Gulliga Hanna sa att hon kunde kolla lite snabbt på honom på en gång ifall hon tyckte att han behövde behandlas. Jag hämtade Izze i hagen och hon kände igenom hans nacke. Hon kände att han var liten aningen stel men sa att det var ingen fara och att det inte behövdes någon behandling då han hade full rörlighet i nacken. Det var riktigt skönt!
 
Jag har masserat hans nacke ett par dagar och smörjt in honom med linement och det verkar som att det haft effekt då jag själv också tyckte att han var bättre idag än för några dar sedan. Skönt iallafall att veta att det inte var någon fara. Jag ska fortsätta att massera honom och stretcha halsen och nacken nu, tänkte jag, några dagar så får vi hoppas att det försvinner helt.
 
Här är några bilder på Alladin och Carin som jag tog när jag var med dem på dressyrtävling:
 
Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0