Galoppövning!

Igår red jag och Izze en galoppövning jag sett på nätet i ridhuset. Den skulle stärka bakdelen på hästen samt fokus låg på rakriktning.
Vi red som på skissen här nedan. Först i trav sedan i galopp. Izze tycker det är superkul med bommar och vill gärna busa och hoppa över dem. Men till slut när jag fokuserade på att få herrn lugn och sansad kunde han göra övningen riktigt fint. Vi la till slut till att göra förflyttningen in innanför bommen på båda långsidorna. 
Som uppvärmning galopperade vi över den ena bommen på kortsidan och lade in olika antal galoppsprång före och efter bommen på volten i båda varven. Det gjorde han mycket fint, svarade bra både framåt och tillbaka i galoppen. 
Den slutliga övningen som på bilden red vi med fokus på att hålla honom rak och jag tyckte han gjorde det mkt fint. Duktiga pålle! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0