Tränat för ny tränare!

Idag red jag och Izze dressyrlektion för Elisabeth Blegen. Det var första gången vi red för henne och jag fick en hel del aha-upplevelser. 
Jag fick rida utan stigbyglar och vi fokuserade på min sits. Det är ju en del saker jag behöver tänka på. När jag väl sitter korrekt så går min fina pålle så himla fint! :)
Jag måste lämna in min sadel på omstoppning och kolla upp så stoppningen är jämn på båda sidor då jag hamnar på yttre sittben i vänster varv, något jag känt av ganska länge med trott att det är jag som sitter snett. 
Jag måste träna på att hålla mina händer helt stilla och ihop, att ha hästen framför mig och att jag verkligen måste sträcka på mig så det nästan känns som att jag ligger raklång bakåt :) 
Jag måste också tänka på att avslappnat studsa med i hästens steg och inte försöka klämma mig fast och dämpa skumpet. Jag är ju lite bekväm av mig oh rider alltid lätt när jag rider och det måste jag sluta med och träna på att sitta ner. Jag kommer ju åt honom så mkt bättre då och rider ju mkt bättre så. Saker som jag egentligen någonstans vet men man ser ju inte sig själv när man rider och man tror att det ser ut på ett annat sätt än vad det gör :)
Haha, fy vad mkt olater man lägger sig till med! 
Det kändes så himla bra att träna för en riktigt duktig tränare som verkligen kan. När jag sitter rätt blir ju allt så mkt lättare och dressyr blir tom roligt :)

Herrn blev dessutom klippt idag av duktiga Hanna så nu är han så fin och blir inte så svettig när jag rider. 


Izze fick även prova sitt nya täcke som jag hämtade på posten idag. Han har verkligen gjort sig förtjänt av detta täcke som jag har spanat på i flera år. Det var nedsatt pris på det nu så jag passade på att slå till :)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0