Träning med galoppbommar!

Idag tränade jag och Izze på att galoppera över galoppbommar på böjt och rakt spår. 
Izze gjorde det kanonbra! :) Riktigt nöjd med honom. Tänk vad mkt bättre det kan gå när jag själv rider ordentligt. 
Jag har kommit på att jag måste sitta mer på röven i sadeln, tänka att jag nästan ska luta mig bakåt i fattningen, sträcka ut min egen inre sida samt göra ca 3 halvhalter mot bommarna på rakt spår för att han inte ska kötta iväg över bommarna. 
Det kändes kanonmycket bättre än vad jag trodde så det var kul! Duktiga pålle! :)
Nu är det verkligen hög tid att raka herrn. Vi red inte särskilt länge och han var ändå svettig. 
 
En liten skiss på dagens övning:
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0