Klippning och åttor!

Idag klippte jag Izzes man och tunnade ur den med urtunningssaxen. Han blir helt tokig om man ska ge sig på att rycka manen så jag tycker det känns som djurplågeri så jag får gå loss med saxen så gott det går. Nu ser han lite ut som en nyklippt skolpojke ;)
Vi red också ett litet pass i ridhuset. Fokus var mjukgörande och så vi red i åttor av olika storlek, gjorde skänkelvikningar, flyttade bog mm. Han har börjat jobba ännu bättre i låg form nu och går kvar där längre stunder nu i traven. Han behåller formen i rakriktningen på långsidorna nu vilket han inte gjorde så bra förut. Hann ville gärna ta upp huvudet och springa ifrån mig en aning. Känns kul att han blir starkare och smidigare för varje år :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0