Hästshopping!

Idag blev det även lite shopping till både mig och herrn. Izze fick ett nytt regntäcke med 100 gr foder och halvhals samt en matchande grimma med grimskaft. Det var 1200 denier i tyget så det ska vara ett mkt bra täcke som står emot en hel del vatten. Det gamla täcket hade nått sitt bäst-före-datum så det var dax att herrn fick ett nytt riktigt bra täcke, det är han värd.
 
Jag gick en liten promenad med honom i täcket och passformen på det verkade bra. Han kunde röra sig ordentligt i det så det kändes bra. Det är glansigt foder i bogarna samt bogveck så det inte ska ge skav. Dock brukar man efter ett par dagar efter man köpt nya täcken och lagom tills de är lerinpackade, märka om passformen är bra eller ej, då de brukar forma om sig lite efter använding. Håller tummarna att detta fortsätter att sitta bra.
 
Jag köpte även nya ridskor till mig själv då mina gamla sett sina bästa dagar. 
 
Mountain horse peak protector
 
Riktigt bra och stabila skor som var både sköna att gå i och att rida i.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0