Hoppning!

Igår testade jag att hoppa i hoppsadeln som jag har hemma för provridning. Jag byggde upp en liten bana som vi hoppade. Sadeln kändes även bra att hoppa i. Det kändes som att jag fick en mer stabil skänkel och satt stabilt i sadeln. Det är lättare att komma upp ur sadeln i sprången än min gamla allroundsadel. Det får helt enkelt bli denna :)
Vi hoppade några hinder som stod så att de påminner om några av dem på Pay & Jumpen vi ska vara med på nu på lördag. Jag har anmält oss till 70 cm, jag tycker det räcker. Han kan hoppa högre men det viktigaste är att vi har roligt tillsammans så det får räcka för en gentleman på 25 år :)
Vi testade också ett nytt tredelat galoppbett med D-ringar och kopparrulle i mitten. Det ska ge en aningens hävstångseffekt och det kan ibland behövas i hoppningen då herrn taggar till. Jag tyckte att jag fick en aningens mer broms så det kändes bra och Izze verkade gilla det. 


Några av hindren som vi hoppade igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0