Ont i ryggen!

Igår provade jag att rida lite dressyr i ridhuset med Izze. Han fick vila dagen innan då jag var iväg på konferens med jobbet så han var pigg och glad.
Han var väldigt snäll och lydig. Jag tror han kände på sig att jag hade ont i ryggen och var extra snäll. Jag kan inte sitta ner i traven då stötar gör ont i ryggen men det gick ganska bra när jag red lätt.
Vi red några skänkelvikningar och någon öppna och sluta. Vi travade och gjorde lite olika stora volter i olika tempo. På sluter tog vi lite galopp i båda varven men det fick bli i lättsits för att dämpa stötarna i ryggen. Izze var förvånadsvärt lugn i galoppen och rullade på fint utan att gasa iväg. Snäll häst som inte busar med sin skadade ryttare :)
Vi får se hur det går att rida dressyrlektion imorgon :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0