Uteritt i dagarna två!

I lördags blev det en lugn tur i skogen. Vi red upp i skogen på berget och där uppe mötte vi två stora älgar som inte alls verkade rädda och ville inte springa iväg trots att jag sjöng en sång och visslade och tjoade. Då kände jag att det var bäst att vända och Izze som tyckte de var läskiga också höll med mig fullständigt och ville gärna galoppera på den steniga stigen nedför berget. Det tyckte inte jag var en bra ide men vi tog oss ner på ett säkert sätt trots att herrn var en aningen taggad. Det blev en kortare tur är vi tänkt med skönt att komma ut en sväng :)

I går red vi ut en sväng på 8 km i mestadels skritt men även lite trav och galopp. Vi hoppade också över två diken i skogen vilket både herrn och jag tyckte var kul! :)
Jag testade att rida i hoppsadeln som jag har hemma på prov och den känns väldigt lovande. Den ligger som ett smäck på Izze och är mjuk som en dröm både mot ryggen på hästen och ryttarens säte. Det lutar helt klart mot att jag köper den. Jag måste bara prova att hoppa lite i den också :) 



En lippo hoppsadel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0