Fredrikträning!

I förrgår red vi ett litet dressyrpass i ridhuset. Jag hade varit borta på konferens och Izze hade fått vila i 2 dagar. Han kändes fin ich inte alls överladdad som förväntat efter lite vila :)
 
Igår var det hopplektion för Fredrik. Fokus idag var lite längre vägar (då det är tävlingar utomhus nu) med fokus på balans och kontroll. Vi hoppade lite olika linjer samt en trekombination. Det är första gången som jag och Izze hoppar trekombination. Han gjorde kanonfint första vändan och sedan när vi vände på det och hoppade den från andra hållet kom vi in lite för snabbt så han bröt ut på hinder två. Nästa gång fick vi ordning på farten och han hoppade superfint! :) 
Jag måste jobba mer med att inte länga ut mina tyglar då det blir svårare att svänga och att reglera tempot annars. I övrigt var Fredrik nöjd med oss idag. Han tyckte att vi hade en fin rytm med fina språng. Jag försökte fokusera på att vara lugn och hålla låga händer. Mina händer åker gärna upp och det hänger ju ihop med längden på min tygel :) 
En kul träning och Izze var duktig! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0