Dressyrlektion!

Igår var det dax för dressyrträning för Elisabeth Blegen igen. Vi tränade på galoppen och gjorde fattningar från trav.  Elisabeth blev överförtjust då herrn visade på ett fin svävmoment i galoppen som han inte haft förut. Kul att herrn blir starkare och bättre för var träning. Vi tränar på det vi gjort på lektionen ca 2 gånger mellan träningarna som är varannan fredag och de har räckt bra. Izze är otroligt lätt lärd och fattar snabbt så länge jag gör rätt. Jag försöker hela tiden finslipa detaljerna. Bland annat jämna händer, halvhalter, ställa igenom i nacken mm. Vi har tränat fattningar från trav när han jobbar fint i form och vilken skillnad det blir på galoppen när bakdelen är under honom ordentligt och han kan galoppera ordentligt med ryggen. 
Jag hade träningsvärk från WE från dagen innan trots att vi inte red särskilt hårt men det är ju lite andra muskler man använder. Izze hade kanske också träningsvärk då han behövde ganska täta pauser. Men det är klart att han blir trött då han har börjat jobba så fint på ett helt nytt sätt. Han har fått sådana fina ryggmuskler bl.a. Så jag måste byta ut båda mina sadlar :) Ett angenämt problem med en 26 årig häst :) 
Hur kul som helst, jag är jättenöjd med honom! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0