Dressyrpass!

Igår red jag och Izze ett dressyrpass i ridhuset. Vi gjorde övergångar i skritt och trav, skänkelvikningar i skritt och trav, öppna i skritt och trav samt serpentiner. Vi gjorde även några galoppfattningar från lugn trav i form och avsaktningar till trav med fokus på att snabbt hitta takten igen. 
Skänkelvikningarna gjorde kan kanonfint i trav och det känns som vi har fått en bra känsla i dem nu. Galoppfattningarna och galoppen efter fattningen kändes riktigt fin och det märks verkligen hur mkt bättre galopp han har fått. Kanon kul! :)
Vi kämpar vidare med en stabilare form samt att jag kämpar på med att hålla mina händer jämna och tummen som högsta punkten. Det är svårt att vänja sig av med en ful ovana. Min högra hand är mer ostyrig än min vänstra, speiellt när den är på ytter.
 
Foto: Jag
Häst: Izze

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0