Markarbete!

Igår blev det lite markarbete i ridhuset. Vi red över några travbommar i olika samling och tempo, tränade öppna, skänkelvikningar samt galoppfattningar från trav. Vi hade ett minihinder på volten och tränade på att hoppa det i jämn samlad galopp och att få igenom böjningen för inner skänkel.
Herrn gjorde ett bra jobb men blir som alltid lite mer taggad när det är bommar/hinder med :)



Vi testade hoppasadeln med en padd under för att höja bakvalvet en aning och jag tyckte sadel låg bättre, mer stilla men jag var inte helt nöjd.
Idag fick det bli inköp av en back-riser som endast höjer sadeln bak utan att fylla ut något fram. Ska testa den imorgon får vi se om det kan vara något.
Jag hade med mig kameran och tog nårag få bilder innan vi gick ner för att rida. Svårt att hålla i hästen och fotografera samtidigt men jag gillar denna bild ändå trots att kvaliten inte blev den bästa. Det var egentligen lite för mörkt för fotografering samt att jag inte krånglade med att ställa in kameran helt rätt utan tog bara nprag sanabba bilder.
Foto: Jag
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0