Löshoppning och dressyr!

I måndags fick Izze massage och vilodag och i tisdags blev det dressyr i ridhuset. Izze har varit strl i bogarna sista tiden sen tjälen gick ur marken och jag tror att stelheten beror på leran. Den suger fast fötterna på dem och de vill inte röra sig lika mkt i hagen.
Han har stått med Back on Track-täcket på nätterna och fått massage och stretching varje dag utom i torsdags då jag inte var i stallet.
Igår red vi dressyrlektion för Elisabeth och vi började med att göra branta skänkelvikningar i skritt och öppna för att få loss bogarna. Jag skrittade även fram i ca en halvtimme innan passet. 
Vi tränade samma jobb i trav och stelheten i bogarna försvann. 
Han kändes väldigt lösgjord och fin. Han jobbade mer stabilt i form än någonsin tidigare så det kändes kanonbra.
Nu ska jag försöka röra på honom varje dag så han inte stelnar till men det har varit svårt då jag varit på utbildning 2 veckor i Örebro. Jag har inte haft möjlighet att åka hem varje dag då kostnaden skulle blundar stor.
Nu blir det två veckor hemma igen så nu kommer fokus ligga på att hålla honom smidig och rörlig.
Några bilder från onsdagens gymnastiklöshoppning:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0