Uteritt och sadelprovning!

Idag åkte jag och Viktoria till Färjestad för att lämna till baka hoppsadeln som jag lånat. Den passade inte alls. Konstigt då allroundsadel i samma märke, tumm och bomvidd ligger bra på Izze.

Wintec allroundsadel cair (luftkuddar under) som jag har lånat av Ewa ligger bra men jag skulle vilja ha upp den en aning fram. Jag får bara in 2 fingrar under framvalvet och man bör få in ca 3. Jag tänkte jag ska prova att köpa en storlek smalare koppjärn och byta till, får vi se om den lyfter sig lite. I övrigt ligger hela sadeln an väldigt bra på Izzes rygg samt trycker inte på bogbladet. Jag tycker även att denna sadel är mycket bekväm att rida i.

Denna sadel är i princip den bästa sadeln som jag provat på Izze någonsin, med undantag av en sadel som ligger på 16 000 kr. Det är lite väl saftigt känner jag på en häst som är 22 år gammal.

Idag blev det uteritt tillsammans med Katta på sin nya häst. Det blev en ganska lugn tur idag då jag ska åka till ridhuset imorgon och träna med Viktoria och Ewa. Paddocken är inte rolig just nu så det kan vara skönt att kunna träna vidare på det jag gjorde på kursen för Per på ett torrt och fint underlag.



Izze förra sommaren. Ser ni att han blinkar med ena ögat? ;)

Ha en trevlig kväll! :)


Kommentarer
Postat av: A home far away

Åhhh vilket underbart foto och sommaren, ahhhh härligt!



Ha en fin dag!

Kram Gunilla i Singapore

2010-03-23 @ 07:02:40
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0