Min fina! <3

Igår kväll var jag ute och red på Izze. Vi körde lite konditionsträning med intervaller. Han fick trava på i traven, sedan lite lugnare trav, öka lite igen, skritt, mer trav, skritt, galopp, skritt osv.
Kan tycker det är hur kul som helst med denna typ av träning och jag behöver bara tänka det vi ska göra så gör han det. Han känner mig utan och innan :) Kanske inte så konstigt då jag har ridit på honom sedan 10 år tillbaka :)
Det var en del backar uppför och nedför så då är det perfekt att öka lite i uppförbacken och sedan skritta nedför. Några till sådana likanande träningar varvat med dressyr och hoppning så brukar han få en ryslig kondition. Han har fått ta det lugnt under sommaren och nu börjar vi så sakta att komma i form igen.
Nu har han dessutom släppt nästan alla sommarpäls och satt den korta svarta vinterpälsen (som bara kommer att bli tjockare och tjockare). Nu väntar jag bara på att löven ska bli gula så ska jag fota honom, min vackra pålle :)
Mobilbilder från igår:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0