Sadelpassnings tips!

Izze har blivit smalare över manken under betet då jag inte ridit lika mycket under sommaren. Jag behöver få upp sadeln i fram och tänkte jag skulle byta koppjärn i sadeln igår, men jag hade redan mitt smalaste järn i.

Jag ska köpa en modell smalare koppjärn till sadeln och byta. Mycket smidigt när man kan göra det på sadeln då hästen hela tiden ändrar sig i ryggen beroende på hur man tränar den.

Snälla Karin lät mig låna hennes sadelpadd igår, där man kan välja om man vill bygga upp sadeln fram, bak eller bådeoch. Den funkade hur bra som helst och jag överväger att åka och köpa en sån själv. Sadeln la sig som ett smäck och jag kände till och med på Izze att han tyckte att det blev mycket bättre.

Min sits blev mer upprätt och sidförflyttningarna gick mycket lättare då jag bara behövde flytta honom med höfterna. Märkligt egentligen hur bara någon cm kanske mm kan göra så stor skillnad.

Så här ser padden som jag fick låna ut:



Sadelpad i fårskinn med ovansida i quiltad bomull. Med fickor och ilägg i memoryfoam så att du lätt kan justera sadelläget efter hur din häst ser ut i ryggen. Extra uppskuren för manken och kanal för ryggradsfrihet.
Märke: Gold Medal 799 kr.

Padden finns på Hööks.

Någon av er som provat denna eller liknande produkt att bygga upp sadeln fram med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0