Duktig kille!

Idag blev det ett dressyrpass på Izze i ridhuset. Han gick kanonfint och avslappnat idag. Han var lite stelare i vänster sida och ville inte böja igenom helt som i högra sidan. Det hänger säkert ihop med hans vänstra bakben där han varit lite stel efter ett busryck i hagen.

Han gick i kanonfin form och joggade på i lugn trav. Mycket lydig för hjälperna o inte alls stressigt.

Ingen orsak till oro utan efter ridpasset fick han gå i solrosen för att få jobba med rygg och rumpa i syfte att lösgöra kroppen från spänningar. En solros är en cirkel med för höjda bommar i olika höjder för att hästen ska lyfta på fötterna.

Jag stretchade även herrn i vanlig ordning, som jag har börjat göra efter varje ridpass nu sista tiden.

Imorgon ska jag och Emma ut på en joggingtur. Det är dax att röra lite på fläsket nu känner jag :)


Foto: Mobilbild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0